Métrica

31 de dezembro de 2021

COLLECTIVE SOUL - Blender


ALTERNATIVE ROCK
2000
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 40 min

GRUPO FUNDO DE QUINTAL - O Quintal Do Samba


SAMBA
2007
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 64 min

BURNTFIELD - Cold Heat (EP)



MELODIC ROCK
2015
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 24 min

RIO NEGRO & SOLIMÕES - Bate o Pé


SERTANEJO
1999
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 52 min

BLITZKRIEG - Theatre Of The Damned


METAL
2008
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 55 min

OS ORIXÁS - Os Orixás


FOLCLORE
1994
Bitrate: 320 kbps
[cd quality]+

Total Time: 34 min


BIG JOE MANFRA - Dois


BLUES
2004
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Ao longo de sua carreira Big Joe Manfra procurou uma sonoridade que tivesse sua marca pessoal. Tomando a frente dos vocais a partir do segundo CD, buscou não se restringir ao blues tradicional, aliando a energia de seu lado rock e a influência do jazz em seus arranjos ao estilo nascido no Mississipi. Seu inconfundível sotaque bluesy levou o gaitista americano Peter “Madcat” Ruth a recrutá-lo durante os últimos cinco anos para sua tour, que resultou no CD “Live in Rio”. Durante anos na estrada, se apresentou na Argentina e em festivais de norte a sul do Brasil ao lado dos grandes nomes do blues brasileiro, como Celso Blues Boy, Blues Etílicos, Nuno Mindelis, Baseado em Blues, Big Alanbik; do blues americano como Rod Piazza & The Mighty Flyers, Tommy Castro, Chicago Blues Ladies; além de dividir o palco com nomes internacionais como Stanley Jordan, Roy Rogers, Grant Green Jr., Norton Buffalo, Michael Hill, Peter Madcat e Jamie Wood. Ao lado de Jefferson Gonçalves fundou o selo Blues Time Records (hoje o principal e mais importante do blues no Brasil); e o trio acústico Blues Etc., cujo CD foi indicado como finalista na categoria ‘Língua Estrangeira’ do ‘Prêmio Caras de Música 2002’. Big Joe Manfra também é colaborador da revista Backstage e endorser dos pedais Danelectro (distribuída pela Sonotec), uma das mais tradicionais marcas de instrumentos musicais do mundo. [Fonte: bigjoemanfra]

Throughout his career Big Joe Manfra had sought a sound that your personal brand. Taking the lead vocals from the second CD, sought not restricted to traditional blues, combining the power of his rock side and the influence of jazz in their arrangements in the style born in Mississippi. His unmistakable bluesy accent led the American harmonica player Peter "Madcat" Ruth to recruit him for the last five years for his tour, which resulted in the CD "Live in Rio". For years on the road, performed at festivals in Argentina and southern Brazil to northern side of the great names of Brazilian blues, as Celso Blues Boy Blues Etílicos, Nuno Mindelis Based, Blues, Big Alanbik to; American blues as Rod Piazza & The Mighty Flyers, Tommy Castro, Chicago Blues Ladies; addition to sharing the stage with international names like Stanley Jordan, Roy Rogers, Grant Green Jr., Norton Buffalo, Michael Hill, Peter Madcat and Jamie Wood. Beside Jefferson Gonçalves founded the label Blues Time Records (now the main and most important blues in Brazil); and the acoustic trio Blues Etc., whose CD was nominated as a finalist in the category 'Foreign Language' from 'Guys Music Award 2002'. Big Joe Manfra is also a collaborator of Backstage magazine and endorser of Danelectro pedals (distributed by SONOTEC), one of the most traditional brands of musical instruments in the world. [Source: bigjoemanfra]

Total Time: 52 min

BLITZKRIEG - Sins And Greed


METAL
2005
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 56 min

BICO DOCE - Quem Quiser Chegar


FORRÓ
2002
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 49 min

GRUPO REDENÇÃO - Um Novo Caminho


PAGODE
1994
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 38 min

DAVID FRANCEY - So Say We All


FOLK
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 42 min

NASI - Perigoso


POP ROCK
2012
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 40  min

DENNIS COFFEY - Dennis Coffey


JAZZ FUNK
2011
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 39 min

BARÃO VERMELHO - Supermercados da Vida [Recomendado]


ROCK NACIONAL
1992
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 37 min

DORO - Strong and Proud - Live


HEAVY METAL
2016
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 71 min

CHICAGO - Greatest Hits


CLASSIC ROCK
1975
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 48 min

30 de dezembro de 2021

COCO MONTOYA - Ya Think I'd Know Better


ELECTRIC BLUES
1996
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Coco Montoya é um guitarrista que ficou conhecido ao integrar o John Mayall’s Bluesbreakers. A partir da década de 90, ele decidiu seguir carreira solo. Montoya começou a sua carreira em meados dos anos 1970, quando Albert Collins pediu-lhe para se juntar à sua banda como baterista. Foi com Albert Collins que Montoya aprendeu a tocar guitarra. Collins levou Montoya à sua casa e ensinou-lhe o seu estilo de tocar guitarra "ice hot". Os dois continuaram amigos mesmo depois que Montoya deixou a banda de Collins. No início de 1980 John Mayall ouvindo Montoya tocar guitarra em um bar de Los Angeles convidou-o para juntar os Bluesbreakers recém-reformados. Ele permaneceu um membro da banda por 10 anos. Em 1995, ele apareceu com os Cate Brothers para retomada de sua carreira. [Fonte: wikipedia]

Coco Montoya is a guitarist who became known to integrate John Mayall's Bluesbreakers. From the 90s, he decided to pursue a solo career. Montoya began his career in the mid-1970s, when Albert Collins asked him to join his band as a drummer. It was with Albert Collins that Montoya learned to play guitar. Collins took Montoya to his house and taught him his guitar playing "hot ice". The two remained friends even after Montoya left Collins banda. In the early 1980s John Mayall heard Montoya playing guitar in a bar in Los Angeles invited him to join the newly reformed Bluesbreakers. He remained a band member for 10 years. In 1995, he appeared with the Cate Brothers to resume his career. [Source: wikipedia]

Total Time: 49 min

NOVEMBER - Live


INDIE ROCK
1971
Bitrate: 256 kbps
[cd qualiyt]+

Total Time: 66 min

DEANA CARTER - Did I Shave My Legs For This


COUNTRY MUSIC
1996
Bitrate 256 Kbps
[cd quality]+

 Deana Carter nasceu em Nashville, Tennessee, é filha de Fred Carter Jr., um guitarrista que, em meados dos anos 60 e 70 tocava com artistas tais como Elvis Presley, Simon & Garfunkel e Roy Orbison. Logo no início Deana Carter uma das fitas de seaua demonstração chamou a atenção de Willie Nelson, que a convidou para participar do 1994 doFarm Aid VII Concert como solista do show apenas de mulheres. Essa mesma fita levou a um contrato com a gravadora Capitol Records naquele ano. Vendeu mais de 5 milhões de cópias somente no álbum Did I Shave My Legs for This? Ela contribuiu para o sucesso comercial e crítico trilha sonora Hope Floats e para o filme Anastasia de animação, um projeto que rendeu uma indicação ao Grammy e uma indicação ao Globo de Ouro para a música, "Once Upon a December." [Fonte: lastfm]

Deana Carter was born in Nashville, Tennessee, the daughter of Fred Carter Jr., a guitarist in the mid-'60s and '70s played with artists such as Elvis Presley, Simon & Garfunkel and Roy Orbison. Deana Carter early on one of the tapes seaua demo caught the attention of Willie Nelson, who invited her to participate in the 1994 doFarm Aid VII concert as a soloist of the concert only women. This same tape led to a recording contract with Capitol Records that year. Sold over 5 million copies in the album Did I Shave My Legs for This? She contributed to the commercial and critical success and Hope Floats soundtrack for the movie Anastasia animation, a project that earned a Grammy nomination and a Golden Globe nomination for the song, "Once Upon a December." [Source: lastfm]
 
Total Time: 41 min

RAMP - Thoughts


ROCK
2016
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 36 min

CHICO BUARQUE - Terra (EP)


MPB
(Popular Brazilian Music)
1997
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Francisco Buarque de Hollanda, conhecido como Chico Buarque é um compositor, cantor, poeta, dramaturgo e escritor brasileiro, uma das mais importantes figuras da música popular brasileira dos anos 60 até os dias de hoje. Durante sua infância morou em São Paulo, Rio de Janeiro e Roma, e cresceu cercado de grandes artistas amigos de seus pais e da irmã, a cantora Miúcha, como João Gilberto, Baden Powell, Antônio Carlos Jobim e Vinicius de Moraes. Ainda em Roma, ouvindo seu pai ao fundo com Vinicius, lia de Dostoievski a Roger Martin e voltava às raízes brasileiras com Carlos Drummond de Andrade, Machado de Assis e Graciliano Ramos. Da Rússia para a França e de volta para o Brasil. Chico Buarque aprendeu a tocar violão de ouvido, tentando imitar os amigos de sua irmã e o que ouvia no rádio: Ataulfo Alves, Noel Rosa, chorinhos, sambas, marchas e semelhantes. Começou a se apresentar ainda no colégio onde se destacava não só pela música, mas pelo seu amor pelo futebol, suas crônicas e sua participação integral no jornal da escola. Com tantas atividades físicas e intelectuais é de se impressionar que nesta mesma época Chico já compunha Canção dos Olhos, Marcha para um Dia de Sol e Anjinho e chegou a apresentar algumas composições próprias em espetáculos. Terminando a escola, ele até entrou para a FAU, Faculdade de Arquitetura e Urbanismo da Universidade de São Paulo, mas após poucos anos, percebendo que ali não era seu lugar, Chico saiu da Faculdade um pouco depois da formação do grupo chamado de Sambafo, o qual fora formado para fazer um “batuque” depois da aula. Em 1965, Chico Buarque gravou seu primeiro compacto pela RGE com Pedro Pedreiro e Sonho de um Carnaval. Neste ano tocou no programa O Fino da Bossa da Rede Record, musicou o poema Morte e Vida Severina de João Cabral de Melo Neto (versão elogiada pelo próprio poeta), e fez uma turnê pelo Brasil e pela França. No ano seguinte, Nara Leão interpretou sua música A Banda no Festival da Record, onde ganhou reconhecimento como compositor, e nesta mesma época defendeu músicas de sua autoria como Sabiá e Benvinda. No fim da década de 60 excursionou pela França e pela Itália onde morou por pouco tempo antes de voltar para o Brasil. De volta ao Brasil, Chico gravou alguns de seus álbuns de maior sucesso, como Construção (1971) e Sinal Fechado (1974), até que encarou o seu maior bloqueio artístico: a ditadura militar. Suas músicas e peças eram censuradas aos lotes. O artista chegou a usar o pseudônimo “Julinho de Adelaide” na hora de assinar canções como Acorda Amor. Chico Buarque lançou também peças de teatro como a Ópera do Malandro e Gota D´Água e livros como Estorvo e Budapeste. Participou de diversas coletâneas e trilhas sonoras e fez tributos e performances ao vivo que entraram para a história. Após oito anos sem lançar material inédito, Chico Buarque lança o CD, Carioca, pela Biscoito Fino, em maio de 2006. [Fonte: wikipedia]

Francisco Buarque de Holanda, known as Chico Buarque is a composer, singer, poet, dramatist and Brazilian writer, one of the most important figures in Brazilian popular music from the 60s to the present day. During his childhood he lived in São Paulo, Rio de Janeiro and Rome, and grew up surrounded by great artists friends of his parents and sister, the singer Miúcha, as João Gilberto, Baden Powell, Antonio Carlos Jobim and Vinicius de Moraes. Also in Rome, listening to his father in the background with Vinicius, read Dostoevsky Roger Martin and returned to Brazilian roots with Carlos Drummond de Andrade, Machado de Assis and Graciliano Ramos. From Russia to France and back to Brazil. Chico Buarque learned to play guitar by ear, trying to imitate friends of his sister and what she heard on the radio: Ataulfo ​​Alves, Noel Rosa, chorinhos, sambas, marches and the like. He began to still perform at the college where stood out not only for music but for his love of football, his chronicles and their full participation in the school newspaper. With so many physical and intellectual activities is to impress this same time that Chico was composing Song Eye, March for one day of sun and little angel and came to present some own songs in shows. Finishing school, he even joined the FAU, FAU-USP, but after a few years, realizing that there was no place, Chico left the College shortly after the formation of the group called Sambafo, which was formed to make a "drumming" after school. In 1965, Chico Buarque recorded his first single for GER with Peter Mason and Dream of a carnival. This year played in the program O Fino da Bossa Rede Record, set to music the poem Morte e Vida Severina of João Cabral de Melo Neto (version praised by the poet himself), and toured in Brazil and France. The following year, Nara Leão played his music band in the Festival of Record, which has gained recognition as a composer, and at this same time defended songs of his own as Sabia and Benvinda. In the late 60 he toured France and Italy where he lived for a short time before returning to Brazil. Back in Brazil, Chico recorded some of their most successful albums such as Construction (1971) and Closed Sign (1974), until he faced his greatest artistic block: the military dictatorship. His songs and plays were censored lots. The artist even used the "Julinho Adelaide" pseudonym at the time of signing songs like Wake Love. Chico Buarque also launched plays like the Opera House and the Trickster D'Água Drop and books like Turbulence and Budapest. He participated in several compilations and soundtracks and made tributes and live performances that made history. After eight years without releasing new material, Chico Buarque launches the CD, Carioca, by Cracker in May 2006. [Source: wikipedia]

Total Time: 15 min