Métrica

19 de março de 2022

MANÁ - Revolución de Amor


LATIN ROCK
2002
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 71 min

DIRTY ART CLUB - Basement Seance


ELECTRONIC
2017
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 63 min

MÁRCIA CORADINE - Maracujá na Bananeira


MPB
[Popular Brazilian Music]
2001
Bitrate: 256  kbps
[cd quality]+

Total Time: 49 min

THE FEVERS - The Fevers


JOVEM GUARDA
2003
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 45 min

THE VERVE - A Storm In Heaven [Recommended]


INDIE ROCK
1993
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

The Verve (originalmente Verve) foi formada em Wigan, Inglaterra, no ano de 1989, tendo como integrantes Richard Ashcroft (vocalista/guitarrista), Nick McCabe (guitarrista), Simon Jones (baixista) e Peter Salisbury (baterista). Apesar de a banda ter se formado em 1989, apenas em 1992 foi lançado seu primeiro trabalho, intitulado apenas de “Verve EP”, disco que não chegara na época ao Brasil. Pouco tempo depois, em 1993 é lançado “A Storm in Heaven”, com destaque para os singles “Blue” e “Slide Away”. Ao mesmo tempo, nessa época, encontraram em turnês uma outra banda que também iria explodir mais tarde, que foi o Oasis. Nessa época, Richard Ashcroft e Noel Gallagher ficaram bastante intimos, rendendo mais tarde em homenagem a Richard Ashcroft a música “Cast no Shadow” do álbum “(What’s the Story) Morning Glory?” do Oasis. Em contrapartida, Richard dedicou a música “A Northern Soul” ao Gallagher mais velho. Em 1995, é lançado o álbum “A Northern Soul”, com destaque e sucesso muito maior que os lançamentos anteriores, tendo como singles as músicas “This is Music”, “On Your Own” e “History”. Neste álbum, o grupo já havia mudado de nome para “The Verve”, devido a um processo judicial no qual perdeu o direito de usar no nome “Verve” para um selo alemão. Apesar da grande qualidade do álbum, a essas alturas o estilo BritPop havia tornado-se muito forte e popular no mundo inteiro, e uma “briga” entre Blur e Oasis chamou para si muito da atenção da mídia, o que, infelizmente, fez com que a qualidade musical do álbum do The Verve fosse ofuscada pelas bandas que chamavam mais a atenção pelos tablóides do que pela música. Somente em 1997, o The Verve conheceria o seu auge (e o começo do seu fim). “Urban Hymns” foi um álbum com marcantes violinos em diversas músicas e o apogeu da banda. Neste ano, a banda acrescentou mais um guitarrista, Simon Tong. A música “Bitter Sweet Symphony” representou toda a conturbação vivida pela banda. Acusada por Mick Jagger de plagiar um “sample” e a expressão “Bitter Sweet Symphony” a banda acabou perdendo na justiça todo o direito de criação dela, recebendo então Mick Jagger os “royaltes” referentes ao uso e execução da música. Teve como “singles” ainda as músicas “The Drugs Don’t Work”, “Lucky Man” e “Sonnet”. Desgastada por brigas internas e pelo próprio sucesso, a banda e os fãs viram aos poucos o seu fim chegando, e em Abril de 1999 o seu fim oficial. A partir de então Richard Ashcroft seguiu com carreira-solo e Simon Tong foi integrado ao Blur. Peter Salisbury tocou com Richard em sua carreira solo, enquanto Simon Jones e Nick McCabe prosseguiram na música com projetos próprios, também de muita qualidade. Em 26 de junho de 2007, a volta da banda foi anunciada por Jo Whiley na BBC Radio 1. Um novo álbum foi lançado em 2008, após a turnê da volta, iniciada em novembro de 2007. A turnê começou em Glasgow em 2 de novembro e incluiu apresentações na “The Glasgow Academy”, “The Empress Ballroom” e “London Roundhouse”. Em um anúncio a banda afirmou voltar “pelo prazer da música”. No ano seguinte, antes do lançamento de “Forth”, a banda foi o maior sucesso no festival de Glastonbury, em um show histórico, que ficará para sempre gravado na memória dos fãs. Já o quarto CD de músicas inéditas teve como singles “Love Is Noise” e “Rather Be”, coincidentemente duas músicas mais puxadas para o estilo da carreira solo de Ashcroft (o qual é praticamente o único a aparecer no clipe de “Rather Be”). Na turnê de divulgação do álbum, os atritos voltaram a ocorrer, com McCabe e Jones acusando Ashcroft de estrelismo, bem como de ter usado a banda para alavancar sua carreira solo. Em abril de 2009, praticamente 10 meses depois do lançamento do 4º disco da banda, Forth, muito elogiado pela crítica e pelos fãs, Nick McCabe guitarrista da banda anunciou o seu termino. [fOnte: wikipedia]

The Verve (originally Verve) was formed in Wigan, England, in 1989, having as members Richard Ashcroft (vocals / guitar), Nick McCabe (guitar), Simon Jones (bass) and Peter Salisbury (drums). Although the band was formed in 1989, only in 1992 was released his first work, entitled simply 'Verve EP ", an album that does not come in time to Brazil. Shortly thereafter, in 1993 is released "A Storm in Heaven", especially the singles "Blue" and "Slide Away". At the same time, at that time, found in another band that tours would also explode later, that was the Oasis. At that time, Richard Ashcroft and Noel Gallagher were quite intimate, rendering later in honor of Richard Ashcroft the song "Cast in Shadow" album "(What's the Story) Morning Glory?" Oasis. However, Richard dedicated the song "A Northern Soul" Gallagher older. In 1995, the album is released "Northern Soul", highlighting success and much larger than the previous releases, with the singles the songs "This Is Music", "On Your Own" and "History". On this album, the group had changed its name to "The Verve", due to a court case in which he lost the right to use the name "Verve" for a German label. Despite the high quality of the album, at this point the BritPop style had become very strong and popular worldwide, and a "fight" between Blur and Oasis drew upon himself much of the media attention, which unfortunately made the musical quality album of the Verve was overshadowed by the bands they called more attention by the tabloids than for music. Only in 1997, The Verve would meet its peak (and the beginning of its end). "Urban Hymns" was an album with remarkable violins in various songs and the height of the band. This year, the band added another guitarist Simon Tong. The song "Bitter Sweet Symphony" represented all the turmoil experienced by the band. Accused by Mick Jagger of plagiarizing one "sample" and the words "Bitter Sweet Symphony" the band ended up losing in court every right to her creation, then getting Mick Jagger the "royaltes" regarding the use and performance of the music. Had as "singles" yet the songs "The Drugs Do not Work", "Lucky Man" and "Sonnet". Worn by infighting and by its own success, the band and the fans saw gradually his end coming, and in April 1999 its official end. From then followed with Richard Ashcroft solo-career and Simon Tong was integrated with Blur. Peter Salisbury played with Richard on his solo career, while Simon Jones and Nick McCabe continued in music with their own projects, also of high quality. On June 26, 2007, the return of the band was announced by Jo Whiley on BBC Radio 1. A new album was released in 2008 after the tour of the back, started in November 2007. The tour began in Glasgow on November 2 and included presentations on "The Glasgow Academy," "The Empress Ballroom" and "London Roundhouse". In a statement the band said back "by the music pleasure." The following year, before the release of "Forth", the band was the most successful at the Glastonbury festival in a historic show, that will be forever etched in the memory of fans. The fourth CD of new songs had the singles "Love Is Noise" and "Rather Be", coincidentally two songs more drawn to the style of the soil Ashcroft career (which is pretty much the only one to appear in the clip "Rather Be" ). In the album promotional tour, the friction reoccurred with McCabe and Jones accusing Ashcroft of stardom and of having used the band to leverage his solo career. In April 2009, almost 10 months after the release of the 4th disc of the band, Forth, highly praised by critics and fans, Nick McCabe guitarist announced its end. [source: Wikipedia]

Total Time: 47 min

PETER TOSH - Scrolls Of The Prophet (The Best Of )


REGGAE
1999
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 73 min

GEORGE THOROGOOD - The Hard Stuff


BLUES ROCK
2006
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Nos anos 70 chegou a participar da Liga de Baseball como jogador, mas abandonou o esporte para se dedicar à música. Em 1974, era formado o George Thorogood & The Destroyers; seu primeiro álbum foi lançado no mesmo ano com o nome de Better Than The Rest, contando com Ron Smith na guitarra, Hank Carter no saxofone, Jeff Simon na bateria e Bill Blough no baixo. Influenciados por Chuck Berry, Elmore James e Hound Dog Taylor, Thorogood nunca foi muito respeitado pelos “puristas” mas, nos anos 80, fez grande sucesso nas rádios e no circuito de shows de rock dos EUA. Seus discos desse período sempre atingiram ótimas vendagens.Na década de 90 suas vendagens apresentaram declínio, mas George continuou gravando e excursionando regularmente, sempre em seu estilo próprio de mesclar o rock e o blues em músicas vibrantes. Apesar das várias mudanças dos guitarristas-base, a espinha dorsal de sua banda nesses mais de 30 anos de carreira sempre foi formada por Jeff Simon (bateria), Billy Blough (baixo)e Hank Carter (saxofone). [fonte: lastfm]

In the '70s came to participate in the Baseball League as a player, who retired to devote himself to music. In 1974 was formed the George Thorogood & The Destroyers; their first album was released the same year under the name Better Than The Rest, with Ron Smith on guitar, Hank Carter on saxophone, Jeff Simon on drums and Bill Blough on bass. Influenced by Chuck Berry, Elmore James and Hound Dog Taylor, Thorogood was never much respected by the "purists" but in the 80s, was a big hit on the radio and in the circuit of US rock concerts. His records of this period always achieved great vendagens.Na 90s his bandages have declined, but George continued recording and touring regularly, always in your own style of mixing rock and blues in vibrant songs. Despite several changes of guitarists base, the backbone of his band in those over 30 years of career was always formed by Jeff Simon (drums), Billy Blough (bass) and Hank Carter (saxophone). [source: lastfm]

Total Time: 56min

LUCIFUNGUS - Akuma Kin


DOOM METAL
2018
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 30 min

CANNIBAL CORPSE - Live Cannibalism


DEATH METAL
2000
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 66 min

EMMERSON NOGUEIRA - Versão Acústica 2


ACOUSTIC ROCK
2002
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 70 min

LEONI - Outro Futuro


POP MUSIC
2006
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 49 min

BRETT ELDREDGE - Brett Eldredge


COUNTRY MUSIC
2017
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 42 min

THE WAILERS - The Never Ending Wailers


REGGAE
1993
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 43 min

MADNESS - It's... Madness Too


SKA
1991
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Junto com o Specials, o Madness foi uma das primeiras bandas ska a trabalhar com o estilo no final dos anos 70 e começo dos 80. Com o sucesso, o grupo passou a incorporar outros elementos ao som, coisas mais ligadas à soul music e pop. Chegou ao sucesso nos Estados Unidos apenas em 1983, mas já era um dos grupos mais conhecidos na Inglaterra, influenciando uma geração de músicos e sendo considerado um dos grupos mais amados do Reino Unido durante a década de 80. As origens do Madness estão ligadas ao grupo de ska The Invaders, que era formado por Mike Barson, Chris Foeman e Lee Thompson, isso em 1976. Em 78, resolvem mudar o nome da banda para Morris and the Minors e chamam para o grupo Graham `Suggs´ McPherson, Mark Bedfor, Chas Smash e Dan Woodgate. Mais para o final do ano mudam novamente o nome, agora para Madness, uma homenagem a Prince Busters, um dos grandes nomes do reggae jamaicano. No ano seguinte, o Madness lança seu primeiro single, também um tributo a Prince Busters, com o nome de The Prince, pelo celo Two-Tone. A canção faz sucesso, indo muito bem na parada inglesa. Graças a isso, a banda assina com o selo Stiff Records e lança outra canção de Busters, One Step Beyond, que se dá ainda melhor que sua antecessora. Rapidamente a banda grava seu primeiro álbum, também chamado One Step Beyond, com produção de Clive Langer e Alan Winstanley. Lançado no final de 1979, o álbum bate no topo da parada e fica durante um ano entre os discos mais vendidos na Inglaterra. No começo dos anos 80, lançam mais um single, My Girl, mantendo a escrita dos anteriores e durante os três anos seguintes, todos os lançamentos feitos pela banda se colocam bem nas paradas, mostrando que o Madness é uma das mais populares bandas do país, rivalizando com o The Jam. Neste mesmo 1980, lançam o EP Work Res and Play, com a canção Night Boat to Cairo, um dos maiores sucessos do ano. Ao mesmo tempo em que têm o álbum One Step Beyond sendo lançado nos Estados Unidos. O segundo disco cheio da banda, Absolutely, só é lançado no final de 1980. O grupo continua conquistando fãs na Inglaterra, mas a carreira americana vai muito mal. As vendas de One Step Beyond vão muito mal e a Sire, responsável pela banda nos Estados Unidos, quebra o contrato com o grupo, deixando-o sem representante no maior mercado de discos do mundo por vários anos.Enquanto isso, na terra natal, o Madness se mantém no topo. O grupo passa a fazer shows mais cedo, nas chamadas matinês, e passa a atingir um público ainda mais novo, ajudando nas vendas de seus dois álbuns. No meio de 1981 sai o terceiro disco da banda. Seven, que invariavelmente entra no top 10 da parada inglesa. Em janeiro do ano seguinte, outros singles são lançados, uma cover para It Must Be Love, de Labi Siffre, um obscuro cantor inglês. Em março do mesmo ano é lançado Cardiac Arrest, o primeiro ´fracasso´ do Madness, chegando apenas na posição de número 14 nas paradas, mas isso porque as rádios se recusaram a tocar a canção. Mas o ´fracasso´ é passageiro. Poucos meses depois o grupo lança House of Fun, novo single, que se torna o primeiro número um da carreira da banda. No mesmo ano também lançam a coletânea Complete Madness, outro estrondoso sucesso. A banda volta com um novo material no começo de 1982. The Rise and Fall, novo trabalho, se torna o maior sucesso do grupo, graças ao hit Our House, maior hit da banda e música mais conhecida deles no Brasil. O disco, graças a Our House, também consegue um pequeno sucesso nos Estados Unidos, por onde é lançado pelo selo Geffen, e conta com uma ajudinha da MTV. A MTV já tinha na sua programação os clipes de House of Fun, It Must Be Love e Cardiac Arrest, músicas não lançadas nos Estados Unidos, e transforma Our House em um dos maiores sucessos dos anos 80. O single da canção chega ao Top Ten americano e ´obriga´ a gravadora a lançar uma coletânea da banda para o público daquele país. A coletânea Madness, com os maiores sucessos do grupo, é lançada no mesmo ano, transformando It Must Be Love, no segundo sucesso dos ingleses na terra do tio Sam. [Fonte: dropmusic]

Along with the Specials, Madness was one of the first ska bands to work with the style in the late 70 and early 80. With the success, the group began to incorporate other elements to the sound, most things connected to soul music and pop . Came to success in the United States only in 1983, but it was one of the most known groups in England, influencing a generation of musicians and is considered one of the UK's most beloved groups during the decade of 80. The origins of Madness are linked to The Invaders ska group, which was formed by Mike Barson, Lee Thompson and Chris foeman, that in 1976. In 78, decide to change the band's name to Morris and the Minors and call for the group `Suggs' Graham McPherson, Mark Bedfor , Chas Smash and Dan Woodgate. Toward the end of the year again change the name now for Madness, a tribute to Prince Busters, one of the greats of Jamaican reggae. The next year, Madness released their first single, also a tribute to Prince Busters, with the name of the Prince, the Two-Tone cello. The song is a hit, doing very well in the UK charts. Thanks to this, the band signed with the label Stiff Records and releases another song Busters, One Step Beyond, which gives even better than its predecessor. Quickly the band recorded their first album, also called One Step Beyond, produced by Clive Langer and Alan Winstanley. Launched in late 1979, the album hit the top of the chart for a year and is among the most albums sold in England. In the early 80s, launch another single, My Girl, keeping the records of previous and during the next three years, all postings made by the band are placed well in the charts, showing that Madness is one of the most popular bands in the country , competing with The Jam. In that same 1980 released their EP Res Work and Play with the song Night Boat to Cairo, one of the biggest hits of the year. While they have the album One Step Beyond being released in the United States. The second disc full of the band, Absolutely, just released in late 1980. The group continues gaining fans in England, but the American career going very badly. Sales of One Step Beyond go horribly wrong and the Sire, responsible for the band in the US, breaking the contract with the group, leaving him no representative in the world's biggest record market for several anos.Enquanto that, in the homeland, Madness remains at the top. The group starts to be earlier shows, matinees on calls, and goes on to reach an audience even younger, helping sales of her two albums. In the middle of 1981 leaves the third disc of the band. Seven, which invariably enters the top 10 of the UK charts. In January of the following year, other singles are released, a cover for It Must Be Love, of Labi Siffre, a dark English singer. In March of the same year it is released Cardiac Arrest, the first'fracasso' of Madness, coming only at number 14 on the charts, but that's because the radio refused to play the song. But'fracasso' is fleeting. A few months later the group launches House of Fun, new single, becoming the first number one of the band's career. The same year also launch the Complete Madness collection, another smashing success. The band returns with a new material in early 1982. The Rise and Fall, new job, becomes the most successful of the group, thanks to the hit Our House, biggest hit of the band and their music better known in Brazil. The disc, thanks to Our House also get a small success in the United States, where it is released by Geffen label, and has a little help from MTV. MTV had in its programming clips of House of Fun, It Must Be Love and Cardiac Arrest, unreleased songs in the United States, and turns Our House in one of the biggest hits of the 80s The single of the song reaches the Top Ten American and'obriga' the record company to release a collection of the band to the audience that country. The Madness collection, with the biggest hits of the group, is launched in the same year, transforming It Must Be Love, the second success of the British in Uncle Sam's land. [Source: dropmusic]

Total Time: 49 min

CALIBAN - Vent


HARDCORE
2001
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 55 min

GALATIC WARRIORS - Under Attack


ELECTRONIC
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 155 min

DR. ROBERT KOSER - Good Lovin' Doctor


BLUES
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 49 min

DELANEY & BONNIE - D&B Together


ROCK
1972
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 60 min

ELEVATION WORSHIP - There Is a Cloud


CHRISTIAN
2017
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 90 min

É O BICHO - Mania Nacional


SWINGUEIRA
2000
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 50 min

BONA TO VADA - Bona To Vada (EP)


ALTERNATIVE
2009
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 15 min

RENATO RUSSO - O Último Solo [Recomendado]


POP ROCK
1997
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Renato Manfredini Junior gostava de fantasiar que fazia parte de uma banda de rock imaginária chamada 47th Street Band, na pele do fictício Eric Russel. De quebra, quis homenagear o iluminista suíço Jean-Jacques Rousseau, o filósofo inglês Bertrand Russel e o pintor francês Henri Rousseau. Tornou-se Renato Russo. Despontou para o sucesso em Brasília. Professor de inglês, criou em 1978 o Aborto Elétrico, grupo influenciado pelo punk rock inglês. Em 1982, saiu do Aborto e montou a Legião Urbana. Em 1994, o título de seu primeiro disco solo — The Stonewal Celebration Concert — foi uma homenagem ao ativismo gay americano, que comemorava 25 anos. O repertório do disco era composto de música popular americana acompanhada por violão e piano, cantada por Renato em um inglês perfeito aprendido dos sete aos dez anos, quando morou com os pais em Nova York. Um ano depois de sua morte foi lançado o póstumo O Último Solo, com sobras das gravações de Stonewall e Equilíbrio. São oito músicas, quatro de cada disco, produzidas pelo mesmo Carlos Trilha dos trabalhos solos, com o acréscimo de orquestra gravada no estúdio Abbey Road, em Londres. Renato Russo virou mito. [Fonte: cliquemusic]

Renato Manfredini Junior liked to fantasize that was part of a fictional rock band called 47th Street Band, the skin of the fictional Eric Russell. Break, wanted to honor the Enlightenment Swiss Jean-Jacques Rousseau, the English philosopher Bertrand Russell and French painter Henri Rousseau. Became Renato Russo. Shot to success in Brasilia. Professor of English, created in 1978 the Electric Abortion, punk rock group influenced by English. In 1982, he left and rode the Abortion Keith Urban. In 1994, the title of his first solo album - The Stonewal Celebration Concert - was a tribute to American gay activism, which commemorated 25 years. The disc's repertoire consisted of American popular music accompanied by guitar and piano, sung by Renato in perfect English learned from seven to ten years, when he lived with his parents in New York. A year after his death was released the posthumous The Last Solo, with leftover recordings of Stonewall and Balance. There are eight songs, four of each disc, produced by the same Carlos Trail of solo works, with the addition of orchestra recorded at Abbey Road Studios in London. Renato Russo turned myth. [Source: ABM]

Total Time: 29 min

BONDAGE FAIRIES - Alfa Gaga CP Wifi


ELECTRONIC
2017
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 35 min

MICHAEL HEDGES - Live On The Double Planet [Recommended]


NEW AGE
1987
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Michael Hedges Alden foi um violonista, cantor e compositor norte-americano. Além de ter sido um grande compositor, violonista, vocalista, arranjador, produtor e multi-instrumentista, Michael Hedges, deixava seu público perplexo com sua renovada técnica e com o controle que tinha sobre seu instrumento. Constantemente desenvolvendo seu estilo original, era aclamado como um visionário que acrescenta uma mistura de leves nuances com força em suas apresentações cheias de energia. Batucando o ritmo no corpo de seu violão para marcar a pontuação, batendo nas cordas menores, e alternando palhetadas pesadas com delicados solos de dedilhado, Hedges, extraia vozes secretas de seu instrumento. Praticamente toda sua obra para violão foi composta em afinações não convencionais, usando em todas elas técnicas tão complexas como os harmônicos e o “tapping”. Michael Hedges talvez seja um dos mais inovadores violonistas na história do instrumento, mas ele é acima de tudo um compositor que toca violão, e não um violonista que toca composições. Suas técnicas são um meio para atingir um fim resultante das exigências de suas composições, em vez de tentativas de notável virtuosismo. Michael é a encarnação do compositor contemporâneo, inovador violonista e excepcional intérprete, ao mesmo tempo, criou um estilo eclético difícil de categorizar. No dia 2 de dezembro de 1997, sua obra e sua vida, foram prematuramente interrompidas num acidente de carro. Michael Hedges morre aos 43 anos em um acidente quando seu automóvel cai em um barranco depois de derrapar na pista completamente encharcada. Seu corpo foi encontrado dias mais tarde.[Fonte: lastfm]

Michael Alden Hedges was a guitarist, singer and American composer. Besides being a great songwriter, guitarist, vocalist, arranger, producer and multi-instrumentalist, Michael Hedges, left his audience stunned with his technique and renewed with the control he had over his instrument. Constantly developing his unique style, was hailed as a visionary who adds a mixture of lighter shades firmly in their energetic performances. Tapping the rhythm on the body of his guitar to mark the score, knocking minor chords, heavy picking and alternating solos with delicate fingering, Hedges, extract secret voices of his instrument. Virtually all his work was composed for guitar in unconventional tunings, all of them using techniques such as complex harmonics and "tapping". Michael Hedges is perhaps one of the most innovative guitarists in the history of the instrument, but he is first and foremost a songwriter who plays guitar, not a guitarist who plays compositions. His techniques are a means to an end result of the demands of his compositions, rather than attempts remarkable virtuosity. Michael is the embodiment of contemporary composer, guitarist and innovative exceptional performer at the same time created an eclectic style difficult to categorize. On December 2, 1997, his work and his life, were interrupted prematurely in a car accident. Michael Hedges died at age 43 in an accident when their car fell into a ravine after skidding on the track completely soaked. Her body was found days later. [Source: lastfm]

Total Time: 44min