Métrica

27 de dezembro de 2021

ELECTRO SPECTRE - Dangerous Game


ELECTRONIC
2012
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Electro Spectre é duo um norueguês de música eletrônica formado/em Oslo. A banda é composta por Isak Rypdal (escritor -produtor) e Alexander Björneboe (escritor - cantor). Seu álbum de estréia foi inicialmente lançado em junho de 2009. O álbum mais tarde foi reproduzido e re-lançado em 2010. Em setembro de 2012, a banda lançou seu segundo álbum de estúdio intitulado: Dangerous Game . O álbum é influenciado por uma série de diferentes música eletrônica dos anos oitenta, abrangendo desde Nova synth pop romântico ao mais escura alternativa pop. A banda lançou seu primeiro single " However, love is "  em setembro de 2010 , e o vídeo da música rapidamente entrou NRK Svisj com a MTV logo a seguir. A canção "Six Strings of hell" foi em julho de 2009 captado pelo Major Records, Alemanha e lançado em órbita Electro Vol.1. A banda teve a sua estreia ao vivo no festival ElectroStat em outubro de 2010 em Maanefisken, Oslo, e tocou no horário nobre como a última banda no palco antes de headliner Mesh, com resposta maciça do público. [Fonte: wikipedia]

Electro Spectre duo is a Norwegian electronic music composed / Oslo. The band consists of Isak Rypdal (writer -producer ) and Alexander Bjørneboe (writer - singer) . Her debut album was initially released in June 2009. The album was later reproduced and re - released in 2010. In September 2012, the band released their second studio album titled Dangerous Game. The album is influenced by a number of different electronic music of the eighties , covering romantic synth pop from the New darker alternative pop. The band released their first single " However, love is " in September 2010, and the music video quickly went NRK Svisj with the MTV logo below. The song " Six Strings of hell" was captured in July 2009 by Major Records, Germany and launched into orbit Electro Vol.1. The band had its live debut in ElectroStat festival in October 2010 in Maanefisken , Oslo, and played in prime time as the last band on stage before headliner Mesh, with massive public response. [ Source : wikipedia ]

Total Time: 58 min

WICKMAN ROAD - After the Rain


HARD ROCK
2016
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 47 min

JAMIE LIDELL - Building a Beginning


SOULMUSIC
2016
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 50 min

NANDO REIS - Para Quando o Arco-Íris Encontrar o Pote de Ouro [Recomendado]


POP ROCK
2000
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Ex-baixista do grupo Titãs, Nando, mesmo como integrante da banda paulista, já mantinha uma carreira solo onde expunha seu lado de compositor e intérprete. Nos Titãs, integrou o grupo desde o surgimento, em 1982, até 2003. Apesar da saída de Nando, grande parte de sua obra musical está na discografia e na história da banda. No início dos Titãs, Nando era apenas backing vocal e, a partir dos ensaios da banda, começou a tocar baixo. Desde pequeno, adorava tocar violão e compor músicas. Gravou pela primeira vez, como cantor, duas músicas de sua autoria: "Marvin" (parceria com Sérgio Britto) e "Querem Meu Sangue". Nos Titãs, foi autor de muitas músicas de sucesso como: "Os Cegos do Castelo", "Pra Dizer Adeus" (com Tony Belloto), "Bichos Escrotos" (com Arnaldo Antunes e Sérgio Britto) e outros. Fora dos Titãs, teve músicas gravadas por Marisa Monte ("Diariamente"), Cássia Eller ("E.C.T."), Cidade Negra ("Onde Você Mora"). Ainda durante o trabalho com os Titãs, grava três discos paralelamente; o primeiro em 1995 ("12 de Janeiro"), o segundo em 2000 ("Para Quando o Arco-íris Encontrar o Pote de Ouro") e o último, antes de seguir a carreira solo, “Infernal... but there’s still a full moon shining over Jalalabad”. Em 2003, oficialmente fora dos Titãs, o cantor lança “A letra A”. O disco é recheado de músicas que não caberiam em fase alguma da carreira da antiga banda de Nando. São canções longas, sem refrões definidos nem melodias instantaneamente grudentas e uma sonoridade enxuta, porém vigorosa, quase acústica. Com 12 faixas de sua autoria, ainda se pode ouvir sua versão de “Luz dos Olhos”, música dele, inicialmente gravada por Cássia Eller. Mas é em 2004 que Nando consolida sua carreira solo com o CD “MTV Ao Vivo – Nando Reis e Os Infernais”. Junto com sua banda, Os Infernais, Nando canta nesse disco músicas inéditas, covers e sucessos eternizados do cantor. O projeto reuniu clássicos dos Titãs ("Cegos do Castelo" e "Marvin"), além de músicas gravadas por Cássia Eller ("Relicário" e "All Star") e J. Quest ("Do seu lado") e três faixas inéditas. "Dentro do Mesmo Time" ganhou uma versão ao vivo, mas o grande destaque do repertório ficou para "Mantra", que emplacou como sucesso radiofônico, junto com “Por Onde Andei”. Depois do estrondoso sucesso do “MTV Ao Vivo”, Nando parte para um novo álbum, já com sua imagem desvinculada da dos Titãs. “Sim e Não” é a continuação da dobradinha Nando Reis e a banda “Os Infernais” e traz mais 12 faixas de composições inéditas do artista...[Fonte: cliquemusic] 

Former bassist of the group Titans, Nando, even as a member of the São Paulo band already had a solo career which exposed its composer aside and interpreter. The Titans, he joined the group since the inception in 1982 until 2003. Despite Nando output, much of his musical work is in the discography and history of the band. At the beginning of the Titans, Nando was just backing vocals and, from band practice, began to play bass. Since childhood, I loved playing guitar and writing songs. He recorded for the first time as a singer, two songs of his own: "Marvin" (partnership with Sergio Britto) and "In My Blood". The Titans, was the author of many hit songs such as "The Blind Castle," "To Say Goodbye" (with Tony Belloto), "scrotum Animals" (with Arnaldo Antunes and Sergio Britto) and others. Outside the Titans, he had songs recorded by Marisa Monte ("Daily"), Cassia Eller ("ECT"), Dark City ("Where You Live"). Even while working with the Titans, recording three discs in parallel; the first in 1995 ("January 12"), the second in 2000 ("To When the Rainbow Find the Pot of Gold") and the last before going solo career, "Infernal ... but there's still the full moon shining over Jalalabad. " In 2003, officially out of the Titans, the singer released "The letter A". The album is full of songs that would not fit in any stage of the old band Nando career. Are long songs without defined choruses or melodies instantly catchy and a lean sound, however vigorous, almost acoustic. With 12 tracks of his own, one can still hear his version of "Light of the Eyes", his music, originally recorded by Cassia Eller. But it is in 2004 that Nando consolidates his solo career with the album "MTV Live - Nando Reis and The Infernal". Along with his band, The Infernal, Nando sings on this record new songs, covers and eternalized the singer's hits. The project brought together classic Titans ("Blind Castle" and "Marvin"), as well as songs recorded by Cassia Eller ("Reliquary" and "All Star") and J. Quest ("On your side") and three previously unreleased tracks . "Within the Same Time" won a live version, but the highlight of the repertoire was to "Mantra" which spawned radio as success, along with "Where I've been." After the resounding success of "MTV Live" Nando part to a new album, Now your image disconnected from the Titans. "Yes and No" is the continuation of double Nando Reis and the band "The Infernal" and brings over 12 tracks of unreleased compositions artist ... [Source: ABM]

Total Time: 42 min

CATHEDRAL - The VIIth Coming


DOOM METAL
2002
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 54 min

DIVINE LINE - World of Make-Believe


ROCK
2018
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 48 min

JACK BEAUREGARD - Irrational


INDIE
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 37 min

BANDA FILHOS DE JORGE - Música Para o Mundo


AXÉ MUSIC
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 79 min


BOYER - The Mission More Dangerous Than Before


ROCK
2015
Bitrate: 256 kbps 
[cd quality]+

Total Time: 67 min

26 de dezembro de 2021

EXODUS - Tempo of The Damned


THRASH METAL
2004
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

O Exodus foi formado em 1979 na São Francisco (CA) nos EUA. No início a banda contava com Paul Baloff nos vocais, Tom Hunting na batera, Geoff Andrews no baixo e nas guitarras Gary Holt e Kirk Hammett. Em 82, Exodus grava sua primeira demo chamada “Whipping Queen and Death and Domination” e já marcando presença na cena metal da Califórnia, se torna influência de bandas como Testament e Forbidden. Apenas em 85, o Exodus grava seu primeiro álbum chamado “Bonded by Blood”. O álbum se torna um clássico do metal e o Exodus faz shows com bandas como Metallica, o Megadeth, Black Sabbath, Anthrax, Suicidal Tendencies, Celtic Frost e Helloween. Meses depois, a banda decide-se por lançar um álbum ao vivo que se chamaria “A Lesson in Violence” e continha as músicas do primeiro álbum gravadas ao vivo e a música “Impaler” (composta por Hammett e que continha um riff mais tarde usado em “Trapped Under Ice” do Metallica). Porém, por um motivo ainda não esclarecido, o álbum foi cancelado e as cópias foram recolhidas das lojas e destruídas. Existe a informação, confirmada pela própria banda, de que restaram 500 cópias espalhadas pelo mundo, e de que uma delas está nas mãos de um fã brasileiro. Mas eles não reconhecem o álbum como parte da discografia oficial. Em 92, após o lançamento do álbum “Force of Habit”, a banda se separa e vai cada músico para o seu lado. Tom Hunting e Rick Hunolt se juntam para formar o Wardance. A banda contava ainda com Jack Gibson no baixo. Após alguns anos, no início de 97, o Exodus se reúne novamente e traz Jack Gibson no posto que era de McKillop e decidem-se por chamar Baloff para os vocais. A banda inicia a tour da América do Norte e Europa e gravam um álbum ao vivo no primeiro show, de 8 de março de 97 em sua cidade natal. Esse álbum se chamou “Another Lesson in Violence” porque continha as músicas do álbum “Bonded by Blood” (A lesson in Violence), mais três músicas (que futuramente fariam parte do “Pleasures of the Flesh”) e “Impaler”, todas compostas enquanto Baloff estava na banda. Também contou com a participação de Andy Sneap, produtor do Napalm Death, confirmando o som pesado do álbum. Na primeira metade da década de 80, o Exodus chegou a ser mais conhecido que o próprio METALLICA nos EUA e atingindo sucesso mundial. Porém, sua popularidade começou a cair devido a problemas de distribuição na gravadora Capitol, para a qual mudaram em 90. Apesar de ser hoje uma banda menos conhecida no Brasil, sua importância é incontestável e ele fica para a história como uma das bandas que melhor conseguiram aliar velocidade, som pesado e qualidade. Sem dúvida, o Exodus influenciou muitas das bandas hoje consagradas com seu thrash de qualidade. Robb Flynn do Machine Head chegou a afirmar que “se não tivesse existido o Exodus, não haveria o Machine Head”. [Fonte: myspace]

The Exodus was formed in 1979 in San Francisco (CA) in the US. At the beginning the band had Paul Baloff on vocals, Tom Hunting on drums, Geoff Andrews on bass and Gary Holt on guitar and Kirk Hammett. At 82, Exodus record their first demo called "Whipping Queen and Death and Domination" and has a presence in the metal scene of California, becomes the influence of bands like Testament and Forbidden. Only in 85, Exodus recorded his first album called "Bonded by Blood". The album becomes a classic metal and the Exodus does shows with bands such as Metallica, Megadeth, Black Sabbath, Anthrax, Suicidal Tendencies, Celtic Frost and Helloween. Months later, the band decides to launch an album that live would be called "A Lesson in Violence" and contained the songs from the first album recorded live and the song "Impaler" (composed by Hammett and containing a riff later used in "Trapped under Ice" by Metallica). However, for reasons not yet clear, the album was canceled and the copies were collected from stores and destroyed. There is information confirmed by the band, the remaining 500 copies worldwide, and that one of them is in the hands of a Brazilian fan. But they do not recognize the album as part of the official discography. In 92, after the release of the album "Force of Habit", the band split up and will each musician to his side. Tom Hunting and Rick Hunolt come together to form the Wardance. The band still had Jack Gibson on bass. After a few years in the early 97, the Exodus meets again and brings Jack Gibson in the post that was McKillop and decide to call Baloff for vocals. The band starts tour of North America and Europe and recorded a live album in the first show, March 8, 97 in his hometown. This album was called "Another Lesson in Violence" because it contained songs on the "Bonded by Blood" (A lesson in Violence), plus three songs (which would be part of the future "Pleasures of the Flesh") and "Impaler", all composed while Baloff was in the band. Also with the participation of Andy Sneap, producer of Napalm Death, confirming the heavy sound of the album. In the first half of the 80s, the Exodus came to be better known than himself METALLICA in the US and reaching worldwide success. However, his popularity began to fall due to distribution problems in the Capitol label, for which changed in 90. Although it is today a lesser known band in Brazil, its importance is undeniable and he gets down in history as one of the bands best managed to combine speed, heavy sound and quality. No doubt the Exodus influenced many bands today consecrated with his quality thrash. Robb Flynn of Machine Head even claimed that "had it not been the Exodus, there would be Machine Head". [Source: myspace]

Total Time: 59 min

WHO'S HUGH - Who's Hugh [Recommended]


ALTERNATIVE
2001
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 40 min

LUCIANA MELLO - Assim Que Se Faz


MPB
[Música Popular Brasileira]
2000
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 55 min

MY SILENT WAKE - Shadow Of Sorrow


GOTHIC METAL
2006
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 79 min

DENNIS COFFEY - Live Wire (The Westbound Years 1975-1978)


JAZZ FUNK
2008
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 74 min

ELLEN OLÉRIA - Ellen Oléria


MPB
[Música Popular Brasileira]
2013
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Apontada atualmente como um dos maiores expoentes do cenário musical brasiliense, com sorriso aberto e muita presença de palco, Ellen Oléria esbanja em sua voz e violão um swing impressionante. Com shows que misturam funk, samba, jazz e hip hop a letras e melodias envolventes, a cantora e compositora demonstra flexibilidade como intérprete, maturidade na composição e a solidez do seu projeto autoral. Ellen Oléria é atriz formada pela Universidade de Brasília. Atua desde o ano 2000 no circuito cultural como cantora, compositora e instrumentista autodidata. Ganhou inúmeras edições do Festival Universitário FINCA (Festival Interno de Música Candanga) da Universidade de Brasília, é a maior vencedora da história do Festival de Música Tom Jobim do Sesc – DF, multipremiada no Festival de Música dos Correios. Influenciada pela multiplicidade na música de Gilberto Gil, Alceu Valença, Carlinhos Brown e Racionais Mc’s, pelas divas do samba Jovelina Pérola Negra, Clementina de Jesus e Lecy Brandão, pelo suingue da música africana de Bonga (Angola) e Richard Bona (Camarões), e pelas vozes do soul e do R&B estadunidenses de Jill Scott, Tina Turner e Nina Simone, a música de Ellen Oléria se soma à influencia samba-jazz da banda pret.utu em outubro de 2005. Seu repertório atinge grande diversidade de público. Depois de abrir shows de Ney Matogrosso, Margareth Menezes, Geraldo Azevedo e Milton Nascimento, Ellen Oléria já dividiu o palco com Yamandú Costa, Hamilton De Holanda, Diogo Nogueira, o grupo argentino Actitud María Marta, Móveis Coloniais de Acajú, o talento de Emicida. Aceitando convites de Gérson King Combo e GOG para participações especiais, Ellen Oléria é presença recorrente nos shows desses artistas. Sua voz já passou com sucesso de público por Maringá (PR), Porto Alegre (RS), Várzea Paulista (SP), Belém (PA), Salvador (BA) e é claro, todos os grandes pontos de cultura do Distrito Federal como os Teatros: Sala Villa Lobos no Teatro Nacional Cláudio Santoro, Teatros do Sesi e do Sesc, Centro Cultural Banco do Brasil, Teatro da Caixa, o Centro de Convenções Ulysses Guimarães e nas Festas Tradicionais e casas de Espetáculos Criolina (Calaf), Funfarra (Octopus), Feira Internacional de Música de Brasília (EMB), Centro Comunitário (UnB), MPB Petrobrás. A aprovação por produtores, músicos e público em geral só comprovam a versatilidade dessa artista completa que em 2009 lança o disco independente Peça produzido pelo parceiro e guitarrista Rodrigo Bezerra e co-produzido por Marcos Pagani. Atualmente trabalha em seu DVD Peça ao Vivo, que tem participações do rei do soul Gérson King Combo (RJ) e GOG (DF). Não há quem não se contagie com a voz marcante que brinca com o ar, atravessa o invisível e faz rachar qualquer tédio. Ellen Oléria é a grande revelação da música brasileira! Atualmente no The Voice Brasil. [Fonte: ellenoleria]

Currently seen as one of the greatest exponents of Brasilia music scene, with an open smile and a lot of stage presence, Ellen Oléria exudes in his voice and guitar an impressive swing. With shows mixing funk, samba, jazz and hip hop lyrics and engaging melodies, singer-songwriter demonstrates flexibility as a performer, maturity in composition and the strength of his authorial project. Ellen Oléria is actress graduated from the University of Brasilia. It operates since 2000 in the cultural circuit as a singer, composer and self-taught musician. Won numerous editions of the University FINCA Festival (Festival of Internal Candanga Music) at the University of Brasilia, it is the biggest winner in the history of Music Festival Tom Jobim SESC - DF, multipremiada in the Post Music Festival. Influenced by the multitude in Gilberto Gil's music, Alceu Valenca, Carlinhos Brown and Racionais Mc's, the samba divas Jovelina Black Pearl, Clementina de Jesus and Lecy Brandão, the swing of African music Bonga (Angola) and Richard Bona (Cameroon) and the voices of soul and R & B American Jill Scott, Tina Turner and Nina Simone, the music of Ellen Oléria adds to the influences of samba-jazz band pret.utu in October 2005. His repertoire reaches wide range of audience. After opening shows Ney Matogrosso, Margareth Menezes, Geraldo Azevedo and Milton Nascimento, Ellen Oléria has shared the stage with Yamandú Costa, Hamilton De Holanda, Diogo Nogueira, the Argentine group Actitud María Marta, Colonial Furniture mahogany, the talent Emicida . Accepting invitations from Gerson King Combo and GOG for cameos, Ellen Oléria is recurring presence at concerts of these artists. His voice has gone with blockbuster for Maringa (PR), Porto Alegre (RS), Várzea Paulista (SP), Belém (PA), Salvador (BA) and of course, all the major points of the Federal District culture as Theatre: Sala Villa Lobos at the National Theatre Claudio Santoro, Sesi Theatres and SESC, the Bank of Brazil Cultural Centre, Box Theatre, the Convention Center Ulysses Guimarães and in Traditional Festivals and houses Criolina Shows (Calaf), Funfarra (Octopus ), International Fair of Brasília Music (EMB), Community Center (UNB), MPB Petrobras. The approval by producers, musicians and the general public only proves the versatility of this complete artist who in 2009 launched the independent disk Ask produced by partner and guitarist Rodrigo Bezerra and co-produced by Mark Pagani. Currently he is working on his DVD Live Part, which has holdings of the king's soul Gerson King Combo (RJ) and GOG (DF). There are those who do not rub with a distinctive voice that plays with the air, through the invisible and makes any crack boredom. Ellen Oléria is the great revelation of Brazilian music! Currently in The Voice Brazil. [Source: ellenoleria]

Total Time: 42 min

MILLENIUM - Jericho


HEAVY METAL
2004
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 47 min

RITA LEE - Atrás do Porto Tem Uma Cidade


ROCK NACIONAL
1974
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 30 min

WILDKING - Back Home


ROCK
2020
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 40 min

MOLOTOV - Dance And Dense Denso

ROCK
2003
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 38 min

NEGO NELSON - Projeto Uirapuru - O Canto Da Amazônia


INSTRUMENTAL
2002
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Em 1972, teve pela primeira vez gravada uma música de sua autoria, "Belém", em parceria com Sebastião Tapajós, que a incluiu no repertório do disco "Violão e amigos". Em 1976, iniciou sua carreira de músico, tocando em casas noturnas ao lado do cantor Valter Bandeira, do violonista Everaldo Pinheiro e do percussionista Dadadá. Formou, juntamente Dadadá, Sagica, Kizam Gama e Bob Freitas, o Grupo Gema, com o qual realizou trabalhos de música instrumental, com várias apresentações em teatros, praças, clubes em Belém, Macapá e Santarém. Compôs mais de 100 canções, em estilos os mais diversos, como valsas, sambas, boleros, funks, carimbós e guarânias. Atuou, como instrumentista, com diversos artistas como Billy Blanco, João Donato, Carmen Costa, Erasmo Carlos, Martinho da Vila, Sérgio Ricardo, Noite Ilustrada, Maurício Tapajós, Valeska, Leila Pinheiro, Nazaré Pereira, Johnny Alf e Fafá de Belém, além da francesa Zizi Burnier. Como artista solista, apresentou-se com os violonistas paraenses Salomão Habib ("Dois violões amazônicos") e Paulinho Moura ("13 cordas"). Em 1994, participou do Festival Musicanto, realizado em Santa Rosa (RS), com o baião "Come unha". No ano seguinte, apresentou-se no Festival de Corais de Nancy (França), com o octeto paraense Vox Brasilis. Excursionou com Sueli Costa e Paulo Bellinati pelo Norte e Centro-Oeste do Brasil, através do Projeto Pixinguinha. Participou de gravações em discos de autores e cantores paraenses, como "Omami Omami", com a música "Na mesa com Chico Mendes", de sua parceria com Edson Coelho. Seu primeiro CD, lançado pela Secretaria de Cultura do Estado do Pará (Secult), fez parte do "Projeto Uirapuru", que visa resgatar o trabalho dos compositores mais significativos da cultura musical paraense. É professor de violão na Fundação Curro Velho e no Conservatório Carlos Gomes. [Fonte:enciclopediampb]

In 1972, had first recorded a song of his own, "Bethlehem", in partnership with Sebastião Tapajós, that included in the repertoire of "Guitar and Friends" disc. In 1976, he began his career as a musician, playing in nightclubs side of Valter Flag singer, the guitarist and percussionist Everaldo Pinheiro Dadada to. Formed along Dadada, Sagica, Kizam Range and Bob Freitas, the Gema Group, which carried out work with instrumental music, with several performances in theaters, squares, clubs in Belém, Santarém and Macapa. He composed over 100 songs in the most diverse styles like waltzes, sambas, boleros, funk, stamps and guarânias. He served as an instrumentalist, with artists like Billy Blanco, João Donato, Carmen Costa, Erasmo Carlos, Martinho da Vila, Sérgio Ricardo, Night Illustrated, Maurício Tapajós, Valeska, Leila Pinheiro, Nazaré Pereira, Johnny Alf and Fafa de Belém, in addition French Zizi Burnier. As a solo artist, presented with guitarists Solomon Habib Pará ("Two Amazonian guitars") and Paulinho Moura ("13 strings"). In 1994, he participated in Musicanto Festival in Santa Rosa (RS) with the ballad "Come nail." The following year, he performed at the Festival Choir of Nancy (France), with the Para octet Vox Brasilis. Toured with Sueli Costa and Paulo Bellinati the North and Midwest of Brazil, through the Projeto Pixinguinha. Participated in recordings on discs authors and Para singers like "Omami Omami", with the song "At the table with Chico Mendes," its partnership with Edson Coelho. His first CD, released by the Department of Culture of the State of Pará (Secult) was part of the "Uirapuru Project", which aims to rescue the work of the most significant composers of Pará musical culture. He teaches guitar at Curro Velho Foundation and the Carlos Gomes Conservatory. [Source: enciclopediampb]

Total Time: 43 min

ROB SHELTMAN - Long Beach Blvd


BLUES
2002
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 40 min

MOB RULES - Among The Gods


POWER METAL
2004
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 50 min

EVERCLEAR - Sparkle and Fade


ROCK
1995
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Com o nome de um licor, o grupo foi formado em 1992, depois que o baixista Craig Montoya e o baterista Scott Cuthbert responderem a um anúncio colocado por Art Alexakis nos classificados do jornal de música “The Rocket”, de Seattle. O primeiro álbum, “World of Noise” conseguiu chamar a atenção do público local e de grandes selos. Em 1994 a banda assina com uma gravadora maior, a Capitol Records e Greg Eklund substitui Cuthbert, que sofria com a dependência química. No ano seguinte a banda edita “Sparkle And Fade”, que, através dos singles “Heroin Girl” e “Santa Monica” vendeu incríveis 1,5 milhão de cópias. O segundo disco, chamado “So Much For The Afterglow”, foi lançado em 1997 e vendeu ainda mais, ultrapassando os 2 milhões de cópias vendidas, e a consagração definitiva da banda veio com o prêmio de “Modern Artist of the Year” de 1998, concedido pela Billboard além da premiação de “El distorto de Melodica” pelo Grammy, como melhor música instrumental de rock daquele ano. Em 1999 a banda participa do Woodstock 99’. Depois do sucesso do disco “So Much For The Afterglow”, Art Alexakis decide gravar um album solo, com outros músicos, porém, não fica satisfeito com o resultado e resolve chamar de volta Eklund e Montoya, e por volta de julho de 2000 este projeto se transformaria no álbum intitulado “Songs From An American Movie Vol. 1: Learning How to Smile” com o single “Wonderful”.Alguns meses depois a banda lança o álbum “Songs from an American Movie, Vol. 2: Good Time for a Bad Attitude” com músicas mais agressivas do que o Volume 1, mas toda essa estratégia de marketing não fez muito sucesso com o público. Em 2003 a banda lança seu sexto álbum, chamado “Slow Motion Daydream”, com o single “Volvo Driving Soccer Mom”, porém, vendendo um número de cópias abaixo do esperado. Após o fracasso de vendas do álbum, Craig Montoya e Greg Eklund resolvem deixar a banda e seguir com projetos próprios e a banda deixa, também, a gravadora Capitol Records após lançar um álbum incluindo os maiores sucessos entre os anos de 1994 e 2004, intitulado “Ten Years Gone”. Art Alexakis tentou novamente um projeto solo mas não obteve o sucesso esperado. Então decidiu voltar com a banda convidando novos membros: o baixista Sam Hudson, o guitarista Dave “Davey” French, e o baterista Eric Bretl (que logo foi substituido por Brett Snyder). Em 2006, já com uma gravadora menor, a “Eleven Sevem Music” a banda lança seu último álbum com músicas próprias, chamado “Welcome to the Drama Club”, com o single “Hater”. No ano de 2008 ocorre mais uma mudança na banda, o baterista Tommy Stewart substitui Brett Snyder e neste mesmo ano a banda lança um novo álbum, porém, apenas com covers, chamado “The Vegas Years”.  [Fonte: lastfm]

With the name of a liqueur, the group was formed in 1992 after bassist Craig Montoya and drummer Scott Cuthbert respond to an ad placed in the classifieds of Art Alexakis music newspaper "The Rocket", Seattle. The first album, "World of Noise" managed to draw the attention of the local public and major labels. In 1994 the band signed with major label Capitol Records and Greg Eklund replaces Cuthbert, who suffered with addiction. The following year the band edits "Sparkle And Fade", which, through the singles "Heroin Girl" and "Santa Monica" incredible sold 1.5 million copies. The second disc, called "So Much For The Afterglow", was released in 1997 and sold even more, exceeding 2 million copies sold, and the final consecration of the band came with the award for "Modern Artist of the Year" 1998 awarded by Billboard awards beyond "El distorto of Melodica" by Grammy as best instrumental rock song that year. In 1999 the band participates in Woodstock 99 '. After the success of the album "So Much For The Afterglow", Art Alexakis decided to record a solo album with other musicians, however, is not satisfied with the result and decides to bring back Montoya and Eklund, and by July 2000 this project would become the album titled "Songs From An American Movie Vol. 1: Learning How to Smile" with the single "Wonderful." A few months later the band released the album "Songs from an American Movie, Vol. 2: Good Time for a Bad Attitude" songs with more aggressive than Volume 1, but all this marketing strategy did not have much success with the public. In 2003 the band released their sixth album, called "Slow Motion Daydream" with the single "Volvo Driving Soccer Mom", but selling a copy number lower than expected. After the failure of album sales, Craig Montoya and Greg Eklund decide to leave the band and move with their own projects and the band also leaves the Capitol Records after releasing a greatest hits album including between the years 1994 and 2004, entitled "Ten Years Gone". Art Alexakis tried again a solo project but did not get the expected success. So the band decided to return to inviting new members: bassist Sam Hudson, guitarist Dave "Davey" French, and drummer Eric Bretl (which was soon replaced by Brett Snyder). In 2006 with a smaller label, "Eleven Severn Music" the band released their last album with own songs, called "Welcome to the Drama Club," with the single "Hater". In 2008 another change occurs in the band, drummer Tommy Stewart replaces Brett Snyder and that same year the band released a new album, however, only covers called "The Vegas Years". [Source: lastfm]

Total Time: 43 min

FRANK AGUIAR - Carimbó


CARIMBÓ
1996
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 43 min